Ο πλουσιότερος άνδρας της Ασίας το ξαναβάζει στα ράφια.
Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ασίας, ονόματι Μουκές Αμπάνι, ανακοίνωσε τα σχέδιά του να επαναλανσάρει μια εμβληματική επωνυμία αναψυκτικών της δεκαετίας του 1970, που κάποτε συναγωνιζόταν την Coca-Cola και την Pepsi. Αυτή του η ανακοίνωση, προκάλεσε στα κοινωνικά δίκτυα ένα κύμα νοσταλγίας, μεταξύ των εκατομμυρίων Ινδών που μεγάλωσαν παρέα με το συγκεκριμένο αναψυκτικό.
Ο Όμιλος Reliance του Αμπάνι δήλωσε πως θα επαναφέρει την Campa Cola στην Ινδική αγορά μη αλκοολούχων ποτών το ερχόμενο καλοκαίρι και μάλιστα σε τρεις γεύσεις: Κόλα, λεμόνι και πορτοκάλι.
Η Campa Cola κάλυψε στην Ινδία την ανάγκη για αυτού του τύπου τα αναψυκτικά σε μια εποχή που η πιο διάσημη ανταγωνιστική επωνυμία, η Coca-Cola δεν είχε αποσυρθεί από την αγορά της συγκεκριμένης χώρας.
Ο 60χρονος Σαιλές Ντεσάι, από τη Βομβάη, θυμάται πώς η Campa Cola ήταν το μόνο πράγμα που τον χαλάρωνε όταν τον έπνιγε το άγχος για τους κακούς βαθμούς του, οι οποίοι αργά η γρήγορα θα έπεφταν στα χέρια του πατέρα του.
Ο Σουκάντ Κουρανά έγραψε στο Twitter πως θυμάται τον εαυτό του να παρακαλά τον παππού του να του δώσει χαρτζιλίκι, προκειμένου να αγοράσει το αγαπημένο του αναψυκτικό.
«Τόσες πολλές παιδικές αναμνήσεις… Αν ξαναλανσάρουν την Campa Cola, θα πουλήσει χάρη στο συναίσθημα της νοσταλγίας», έγραψε.
Campa Cola set to make a comeback. So many childhood memories, including pulling grandpa to get us to buy one for me, and my mausi’s son. 35 year old memories. If it tastes anything like it did, #CampaCola will sell on nostalgia. https://t.co/XKWKUWoKIA
— Dr. Sukant Khurana (@Sukant_Khurana) March 10, 2023
Ακόμη, σύμφωνα με τον χρήστη Ατούλ Μοχάν «ορισμένες επωνυμίες είναι τόσο διαχρονικές που οι άνθρωποι στην Ινδία εξακολουθούν μέχρι σήμερα αντί για Coca Cola να ρωτούν ”Να σου φέρω μια Campa;”».
Ενώ η Coca-Cola τη δεκαετία του 1950 διείσδυσε γεμάτη φιλοδοξία στην Ινδική αγορά, αποσύρθηκε μόλις δύο δεκαετίες αργότερα, εξαιτίας μιας διάταξης της τότε ινδικής κυβέρνησης που απαιτούσε από την επωνυμία να αποκαλύψει τη μυστική φόρμουλα του αγαπημένου αναψυκτικού.
The Iconic #CampaCola is back …expected this Summer … backed by #RelianceConsumerProducts ! pic.twitter.com/XNCEEwRWZp
— Girish Johar (@girishjohar) March 10, 2023
Ελλείψει της Coca-Cola, η ινδική εναλλακτική της, η Campa Cola κέρδισε έδαφος και σύντομα εξελίχθηκε σε ηγέτιδα δύναμη της εγχώριας αγοράς αναψυκτικών.
Ωστόσο, τη δεκαετία του 1990 η δημοτικότητά της Campa Cola άρχισε να εξασθενεί και ξένες μάρκες όπως η Coca-Cola που επέστρεψε στην Ινδία το 1993, καθώς και η Pepsi με την Fanta άρπαξαν την ευκαιρία και άπλωσαν τα δίχτυα τους στην αγορά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Campa Cola σταδιακά να εξαφανιστεί από τα εμπορικά καταστήματα ολόκληρης της χώρας.