Παράδειγμα προς μίμηση είναι ο παρακάτω μαθητής ΕΠΑΛ που ξοδεύει τα διαλείμματά του στο σχολείο επισκευάζοντας τα θρανία.
Ο λόγος για τον Παύλο Κατσιούρα, μαθητή της Α Λυκείου στο 1ο ΕΠΑΛ Τυρνάβου που, όπως διαβάσαμε στο fractalart.gr, συνεισφέρει με προσωπική εργασία στην αναβάθμιση της σχολικής του μονάδας.
Ο μαθητής με την πράξη του αποδεικνύει εμπράκτως ότι νιώθει το σχολείο του ως δεύτερο σπίτι και θέλει να το βλέπει σε καλή κατάσταση.
Πρόκειται για μια αξιόλογη κίνηση που πραγματικά σπανίζει και μας κάνει υπερήφανους αποτυπώνοντας περίτρανα ότι η σωστή παιδεία και διαπαιδαγώγηση αποφέρει θεαματικά αποτελέσματα. Η πράξη του αποπνέει μόνο αισιοδοξία και χαρά για το μέλλον, ενώ η εικόνα του έρχεται σε πείσμα των άλλων με τα πολλαπλά περιστατικά βανδαλισμών σε σχολικά συγκροτήματα.
Ο Παύλος Κατσιούρας δείχνει πώς μπορούμε να επιδρούμε θετικά στην κοινωνία και να μην περιμένουμε έτοιμες λύσεις όταν βλέπουμε ότι αυτές αργούν. Ας αναλάβουμε δράση και ας κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε μόνοι μας.
Πώς να μην νιώσουν υπερήφανοι οι καθηγητές αλλά και οι γονείς του βλέποντας κάτι τέτοιο!
Κόπτσης: Μεμονωμένα τα περιστατικά βανδαλισμών στα ΕΠΑΛ
Στον αντίποδα έχουμε τα πρόσφατα περιστατικά βανδαλισμού στο 15ο ΕΠΑΛ στο σχολικό συγκρότημα «Ευκλείδης» στην οδό Κατσιμίδη, στην ανατολική Θεσσαλονίκη, όπου μαθητές από 14 έως 19 ετών προκάλεσαν φθορές ευρείας έκτασης τόσο στο εσωτερικό του κτηρίου όσο και στον αύλειο χώρο.
Η αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Ιωάννα Κοσμοπούλου, δήλωσε στο protothema.gr ότι μόλις ολοκληρωθεί η πλήρης αποτίμηση των ζημιών, είναι πολύ πιθανόν ο κεντρικός δήμος του πολεοδομικού συγκροτήματος να κινηθεί νομικά, έτσι ώστε τα άτομα που προκάλεσαν τις σοβαρές ζημιές να πληρώσουν και τα σπασμένα.