Αθήνα: Ερχεται ένα νέο “έξυπνο” σύστημα παρακολούθησης των δρόμων της πρωτεύουσας, που αποσκοπεί στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Το ψηφιακό αυτό σύστημα, που μελετάται από τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα ανιχνεύει μέσω των καμερών αυτών μια σειρά από παραβάσεις -και όχι μόνο την υπερβολική ταχύτητα- που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου.
Παράλληλα, θα μπορεί να ελέγχει αν ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί πληροί όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις (όπως ενεργή ασφάλιση, η κάρτα ΚΤΕΟ και αν είναι πληρωμένα τα τέλη κυκλοφορίας).
Το σύστημα των καμερών αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την ενιαία καταγραφή των κλήσεων, το οποίο θα δέχεται επίσης πληροφορίες από τις ηλεκτρονικές συσκευές των αστυνομικών της Τροχαίας (tablets με άμεση διασύνδεση με το πληροφοριακό σύστημα) και επίσης από τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα πληροφοριακά συστήματα των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας.
Με όλες αυτές τις πληροφορίες, το λογισμικό θα ανιχνεύει τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου του οχήματος, προκειμένου να του αποστέλλεται το πρόστιμο είτε μέσω SMS ή μηνύματος VIBER στο κινητό του τηλέφωνο, είτε μέσω της θυρίδας του πολίτη στον ιστότοπο gov.gr.
Παράλληλα, στις σοβαρότερες παραβάσεις, θα μπορεί να γίνεται ψηφιακή αφαίρεση διπλώματος και απόδοση των πόντων στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ).
Η κυβέρνηση μελετά τη διαχείριση του συστήματος να έχει από κοινού ένας ιδιωτικός και ένας δημόσιος φορέας. Ο πρώτος θα έχει την ευθύνη για την τοποθέτηση και συντήρηση των καμερών και την αποστολή των φωτογραφιών στις αρχές, ενώ ο δεύτερος θα έχει την εποπτεία την είσπραξη και εκκαθάριση των προστίμων.
Αθήνα: Σε ποια σημεία θα τοποθετηθούν οι νέες κάμερες
Μια σειρά από κυκλοφοριακές μελέτες έχουν εντοπίσει τα σημεία της Αττικής όπου σημειώνονται οι οδικές παραβάσεις, με βαρύ κόστος σε ανθρώπινες ζωές και τραυματισμούς.
Κατά συνέπεια, η τοποθέτηση των νέων καμερών θα είναι στοχευμένη στα συγκεκριμένα σημεία, κυρίως στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας όπως οι:
Λεωφόροι Μεσογείων, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Ποσειδώνος, Αθηνών, Αλίμου, Κηφισού,Αμαλίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλίσσης Όλγας, Λαυρίου, Μαρκοπούλου, Κωνσταντινουπόλεως, Μαραθώνος, Πειραιώς, Κατεχάκη, Θηβών, Βουλιαγμένης και Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Αθήνα: Καταιγισμός προστίμων μετά τις κάμερες
Εκτός από την ανίχνευση παράνομης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, έχουν την ικανότητα να ελέγχουν και την τήρηση του ορίου ταχύτητας.
Στο μικροσκόπιο οι οδηγοί που επιμένουν και μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες. Μπορεί το μέτρο να είχε ατονίσει λόγο παλαιότητας των καμερών, αυτό είναι πλέον παρελθόν με τις νέες ψηφιακές κάμερες που έχουν τοποθετηθεί. Οι κάμερες αυτές θα είναι 20.
Πρόσφατα ενεργοποιήθηκαν οι 12 από αυτές και έρχονται και οι υπόλοιπες. Είναι υψηλής τεχνολογίας κάμερες, οι οποίες λειτουργούν κατά ριπάς στις ειδικές λωρίδες κίνησης των λεωφορείων.
Οι κάμερες αυτές είναι στα εξής σημεία:
Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: Εγκατάσταση 5 καμερών
Λεωφόρος Κηφισίας: Εγκατάσταση 1 κάμερας
Λεωφόρος Μεσογείων: Εγκατάσταση 3 καμερών
Λεωφόρος Αλεξάνδρας: Εγκατάσταση 3 καμερών
Αυτές οι σύγχρονες ψηφιακές κάμερες εκτός από την ανίχνευση παράνομης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, έχουν την ικανότητα να ελέγχουν και την τήρηση του ορίου ταχύτητας.
Με λίγα λόγια μπορούν να βεβαιωθούν δυο πρόστιμα ταυτόχρονα.
Μάλιστα για τη διευκόλυνση της διαδικασίας, δημιουργήθηκαν δύο νέοι χώροι εργασίας στις αρμόδιες υπηρεσίες της Τροχαίας για την ανάλυση των δεδομένων και την έκδοση των προστίμων. Με τη χρήση ραντάρ και φωτογραφικής καταγραφής, κάθε παράβαση είναι τεκμηριωμένη και καταγεγραμμένη.
Όσον αφορά το πρόστιμο για την παράβαση της εισόδου στις λεωφορειολωρίδες, αυτό ανέρχεται στα 200€. Σε περιπτώσεις παρκαρίσματος σε αυτές τις λωρίδες, επιπλέον του προστίμου, προβλέπεται αφαίρεση των κυκλοφοριακών πινακίδων και απομάκρυνση του οχήματος.
Το ωράριο εφαρμογής της απαγόρευσης εισόδου στις λεωφορειολωρίδες ισχύει κατά τις καθημερινές από τις 06:00 έως τις 21:00 και το Σάββατο από τις 06:00 έως τις 16:00. Για τις λωρίδες αντίθετης κατεύθυνσης, η απαγόρευση είναι διαρκής.