Τρύπιο αποδείχθηκε το καλάθι του νοικοκυριού – Σούπερ μάρκετ παραπλανούν τους καταναλωτές

Μηδαμινό ήταν το όφελος για τον καταναλωτή την πρώτη ημέρα εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού», σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, όπως διαπίστωσε από έρευνα που διεξήγαγε στην ιστοσελίδα «e-katanalotis». Στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, οι αλυσίδες εμπορίας τροφίμων και άλλων προϊόντων (σούπερ μάρκετ) υποχρεούνταν, έως τις 9 το πρωί της Τετάρτης 2 Νοεμβρίου, να ανεβάσουν λίστα με τα προϊόντα που ανήκουν στις 51 κατηγορίες όπως αυτές καθορίστηκαν με την απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Όπως προέκυψε από την έρευνα της ΕΕΚΕ, κάποιες από τις 13 αλυσίδες εμπορίας που καταχώρησαν προϊόντα, δεν είχαν αποστείλει πλήρη κατάλογο των προϊόντων. Όπως επισημαίνει η Ένωση Καταναλωτών, δεν καλύπτουν όλες τις κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στο νόμο, σύμφωνα με τον οποίο ο ελλιπής κατάλογος επισύρει πρόστιμο 5.000€ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση αυτή.

Αλυσίδες σούπερ μάρκετ, περιλαμβάνουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε ποσοστό περίπου 80% του συνόλου, σύμφωνα με την έρευνα παρά την εικόνα που παρουσιάστηκε το πρωί από τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Παπαθανάση, ότι «το 20-40% των προϊόντων αφορούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας», εν τούτοις υπάρχουν αλυσίδες που περιλαμβάνουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε ποσοστό περίπου 80% του συνόλου.

Αλυσίδες σούπερ μάρκετ είχαν καταχωρήσει το ίδιο προϊόν από 2 έως έντεκα φορές. Αποτέλεσμα είναι η πλασματική αύξηση του αριθμού των προϊόντων, γεγονός που καθιστά το όλο εγχείρημα ανώφελο για τον καταναλωτή.

Διαπιστώθηκε επίσης ότι κάποιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν καταχωρήσει προϊόντα σε άλλες κατηγορίες ειδών, με συνέπεια την παραπλάνηση του καταναλωτή (αλλά και του αρμόδιου υπουργείου).

Όπως αναφέρει για παράδειγμα το ΕΕΚΕ, διαπιστώθηκε ότι στην κατηγορία προϊόντων «πουλερικά» έχει καταχωρηθεί χυμός πορτοκάλι, στην κατηγορία προϊόντων «αλεύρι» έχει καταχωρηθεί πατέ γάτας ή στην κατηγορία «γάλα φρέσκο» έχει καταχωρηθεί τηγανιά χοιρινή. Σημειώνεται επίσης ότι η καταχώρηση στην ιστοσελίδα e-katanalotis, την οποία διαχειρίζεται η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, είναι ευθύνη της ίδιας της υπηρεσίας, ως προς την ακρίβεια των πληροφοριών που περιέχει (τουλάχιστον στο τεχνικό της σκέλος), ακρίβεια που, προφανώς, δεν έτυχε του απαιτούμενου ελέγχου οδηγώντας στη σύγχυση του καταναλωτικού κοινού.

Η ακρίβεια δεν αντιμετωπίζεται με ημιμέτρα

Η Ενωση Εργαζόμενων Καταναλωτών διαπίστωσε για ακόμη μια φορά ότι η ακρίβεια δεν αντιμετωπίζεται με ημίμετρα, όπως το «καλάθι του νοικοκυριού». Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, αλυσίδα σούπερ μάρκετ η οποία περιλαμβάνει ρολό κουζίνας στην τιμή των 2,65€ενώ το ίδιο προϊόν τον Απρίλιο 2022 κόστιζε 1,89 € (αύξηση 40%), είδη προσωπικής υγιεινής ανατιμήθηκαν κατά ποσοστό 23% το ίδιο χρονικό διάστημα ενώ και σε είδη διατροφής, όπως στα μακαρόνια, αυξήθηκε η τιμή από 0,74€ σε 1,26€.

Διαπιστώθηκε επίσης μεγάλη διαφορά στις τιμές μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στον καφέ που η διαφορά φθάνει έως 1,58€. Ταυτόχρονα, σημειώνεται ότι στα περισσότερα προϊόντα έχει μειωθεί το περιεχόμενο από 11% έως 30%.

Η ΕΕΚΕ, επισημαίνει ότι την επιτακτική ανάγκη λήψης άμεσων, ουσιαστικών μέτρων εκ μέρους της Πολιτείας, “προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ζοφερή κατάσταση» και προτείνει:

  1. Αναστολή λειτουργίας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας
  2. Προώθηση όλων των τύπων ενέργειας (π.χ. υδρογόνο, γεωθερμία, κ.λπ.) χωρίς προκαταλήψεις και προτεραιοποιήσεις
  3. Ενίσχυση των ευάλωτων καταναλωτών μέσω της κατά προτεραιότητας τιμολόγησής τους με τις ενεργειακές πηγές μικρότερου κόστους παραγωγής
  4.  Μείωση του ΦΠΑ στα είδη βασικής διατροφής
  5.  Μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης
  6. Αύξηση του κατώτατου μισθού και επαναφοράς του δικαίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων που θα διαχύσει την αύξηση αυτή σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, με στόχο την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζομένων-καταναλωτών.
Νέο τραγούδι από το συγκρότημα CAMERES

Δημοσιεύτηκε

σε

από